Verder met Animationshop Deel 3
Onze animatie is eigenlijk al klaar , maar
wat zien we nu -
als alles goed is, zien we de twee
afbeeldingen van ons aapje .... soms
moet je met muiscursor eventjes op de rand
van het rechter plaatje staan
en eraan trekken met je muiscursor
ingedrukt , als je niet alles ziet
Die twee afbeeldingen zijn 2 frames
geworden - of anders gezegd
animatie frames
Een animatie is eigenlijk niets meer of
niets minder, dan een filmpje dat
we gaan maken - en net zoals een film
talloze aparte beelden heeft die, je
kunt samenvoegen tot een geheel, en dus zo
wordt een beweging
gevormd - we moeten dus meestal de
"frames " eerst maken in psp ,
daarna worden die frames als animatie
gemaakt in AS dus
Animatie frames zijn niet te verwarren met
een psp lijst of kader die ook
een" Frame " genoemd wordt
Als we nu onze animatie willen zien - want
we zijn natuurlijk razend
nieuwsgierig ...
welnu, klik dan even op dit icoontje --
animatie bekijken - zie je, wanneer
je de cursor er eventjes op laat rusten
normaal zou je nu jouw animatie moeten te
zien krijgen
maaaaar die is nu te snel ---
onze tijd stond op .... weet je nog ... 50
We zullen die tijd opdrijven , want die is
uitgedrukt in 100 ste van
seconden
-sluit maar die proefanimatie af !
We gaan in onze AS naar "bewerken
"
en daar kiezen we voor
"alles selecteren "
We bemerken nu, dat er rond allebei de
frames - een blauw met (rood ----
is voor het laatste frame) - gekleurde rand
gekomen is - dat wil dus
zeggen, dat alles geselecteerd is
nu gaan we naar
animatie
en hier gaan we kijken naar de
eigenschappen voor frame
(het lijkt moeilijk, maar dat is het niet )
en we zien terug ons tijdsinstelling
nu heb ik dit op 100 gezet, maar je zult
dit in het vervolg zelf moeten
uitmaken, en wel zoals je het zelf liefst
ziet .... te snel is niet goed - te
traag is ook niet goed .....
Kijk nu maar nog eens naar de proef
animatie ...
en kijk of je animatie nu naar je zin is
...
is die niet naar je zin ---> terug zoals
hierboven en de tijd herinstellen
Alles goed ? ons aapje moet nu links en
rechts gaan slingeren ....
nu gaan we dit ook opslaan .... maar pas op
, animaties zijn gifkes !!! dus
opslaan als *gif bestand !!
sluit je proefanimatie terug!!!
Ga nu naar bestand
opslaan als -- geef het ook een naam ...
en nadat je dit gedaan hebt, tja... weeral
een boel vragen ....
We doorlopen ze in het volgende deel
Deze zaken komen ook weer telkens voor in
animaties , dus, ik zal dit ook
niet steeds herhalen ....