Verder met Animationshop Deel 3

Onze animatie is eigenlijk al klaar , maar wat zien we nu -

als alles goed is, zien we de twee afbeeldingen van ons aapje .... soms

moet je met muiscursor eventjes op de rand van het rechter plaatje staan

en eraan trekken met je muiscursor ingedrukt , als je niet alles ziet

Die twee afbeeldingen zijn 2 frames geworden - of anders gezegd

animatie frames

Een animatie is eigenlijk niets meer of niets minder, dan een filmpje dat

we gaan maken - en net zoals een film talloze aparte beelden heeft die, je

kunt samenvoegen tot een geheel, en dus zo wordt een beweging

gevormd - we moeten dus meestal de "frames " eerst maken in psp ,

daarna worden die frames als animatie gemaakt in AS dus

Animatie frames zijn niet te verwarren met een psp lijst of kader die ook

een" Frame " genoemd wordt

Als we nu onze animatie willen zien - want we zijn natuurlijk razend

nieuwsgierig ...

welnu, klik dan even op dit icoontje -- animatie bekijken - zie je, wanneer

je de cursor er eventjes op laat rusten

 

normaal zou je nu jouw animatie moeten te zien krijgen

maaaaar die is nu te snel ---

onze tijd stond op .... weet je nog ... 50

We zullen die tijd opdrijven , want die is uitgedrukt in 100 ste van

seconden

-sluit maar die proefanimatie af !

We gaan in onze AS naar "bewerken "

en daar kiezen we voor

"alles selecteren "

 

We bemerken nu, dat er rond allebei de frames - een blauw met (rood ----

is voor het laatste frame) - gekleurde rand gekomen is - dat wil dus

zeggen, dat alles geselecteerd is

nu gaan we naar

animatie

en hier gaan we kijken naar de eigenschappen voor frame

(het lijkt moeilijk, maar dat is het niet )

 

en we zien terug ons tijdsinstelling

nu heb ik dit op 100 gezet, maar je zult dit in het vervolg zelf moeten

uitmaken, en wel zoals je het zelf liefst ziet .... te snel is niet goed - te

traag is ook niet goed .....

 

Kijk nu maar nog eens naar de proef animatie ...

en kijk of je animatie nu naar je zin is ...

is die niet naar je zin ---> terug zoals hierboven en de tijd herinstellen

Alles goed ? ons aapje moet nu links en rechts gaan slingeren ....

 

 

nu gaan we dit ook opslaan .... maar pas op , animaties zijn gifkes !!! dus

opslaan als *gif bestand !!

sluit je proefanimatie terug!!!

Ga nu naar bestand

opslaan als -- geef het ook een naam ...

en nadat je dit gedaan hebt, tja... weeral een boel vragen ....

We doorlopen ze in het volgende deel

Deze zaken komen ook weer telkens voor in animaties , dus, ik zal dit ook

niet steeds herhalen ....

Vervolg in lesje 39-D